کیف پول سخت افزاری کیپ‌کی (KeepKey)
نوشته شده توسط : علیرضا

کیپ‌کی یک کیف پول سخت افزاری است که پس از ترزور(Tezor) و لجر(Ledger) در رتبه سوم بهترین کیف پول‌های سخت افزاری قرار دارد. وقتی این کیف پول با رقیبان اصلی خودش، یعنی ترزور و لجر مقایسه می‌شود، هنوز فاقد حمایت کوین‌ها و سابقه است ولی کیپ کی، یک کیف پول سخت افزاری سرد است.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

این نوع کیف پول از سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد. یک کیف پول سخت افزاری در واقع سخت افزاری است که شما می‌توانید کلیدهای خصوصی(Private key) خود را روی آن ذخیره کنید بنابراین سارقان اینترنتی نمی‌توانند به کوین‌های شما دسترسی داشته باشند و آنها را بدزدند.

این کیف پول‌ها طوری طراحی شده اند که حتی روی کامپیوترهای آلوده به بدافزار هم قابل استفاده هستند.

ترزور اولین کیف پول سخت افزاری بود که توسط سرمایه گذاران بیت‌کوین پذیرفته شد. بعدها کیف پول لجر به بازار آمد و در نهایت کیپ‌کی وارد دنیای کیف پول‌های سخت افزاری شد. با این که امروزه شرکت‌های متعددی از این کیف پول‌ها تولید می‌کنند، اما همچنان این سه کیف پول در صدر هستند و طرفداران بیشتری به خود اختصاص داده‌اند.

نگاهی به شرکت کیپ‌کی

شرکت کیپ‌کی در سال ۲۰‍۱۵، در ایالات متحده و توسط Darin Stanchfield تاسیس شد. کیپ‌کی در سال ۲۰۱۶ به کیف پول بیت‌کوین چند بیتی و در سال ۲۰۱۷ توسط صرافی شیپ‌شیفت(Shapeshift) به بیت کوین دست پیدا کرد.

این شرکت توسط مدیرعامل آن Darin و مدیر فنی Ken Hodler هدایت و رهبری می‌شود. این شرکت درآمد سالانه‌ای معادل ۲.۴ میلیون دلار دارد.

بیشتر بخوانید: نگاهی مختصر به کیف پول‌های بیت کوین

طراحی و آنباکسینگ کیپ‌کی

شاید مسخره به نظر برسد ولی طراحی صیقلی و انیمیشن دیجیتالی آن باعث می شود تجربه بهتری از استفاده آن نسبت به کیف پول‌های دیگر داشته باشید. خود دستگاه نیز دوام بالاتری دارد.

اولین چیزی که پس از دریافت کیپ‌کی توجهتان را جلب می‌کند، نحوه آنباکسینگ مهیج آن است. جعبه کیپ‌کی مهری دارد که نشان میدهد کسی قبلا آن را باز نکرده و دستگاه امن است.  محتویات جعبه شامل: کیف پول سخت افزاری کیپ‌کی، یک کابل یو اس بی برای اتصال کیف پول به کامپیوتر، یک کارت برای نوشتن جمله بازیابی و یک کیف چرمی برای نگهداری کارت است.

شاید مسخره به نظر برسد ولی طراحی صیقلی و انیمیشن دیجیتالی آن باعث می شود تجربه بهتری از استفاده آن نسبت به کیف پول‌های دیگر داشته باشید. خود دستگاه نیز دوام بالاتری دارد.

با این وجود شما نمی‌توانید همانند ترزور و لجر، وقتی کیف پول در جیب شماست به راحتی قدم بزنید. به یاد داشته باشید که این کیف پول محل نگهداری حجم زیادی از کوین‌های شماست، پس در وهله اول اصلا چرا باید با آن قدم بزنید؟ این دستگاه از همان صفحه حفاظت دومی که ترزور دارد، استفاده می‌کند که از آن در برابر حمله جاسوس ها حفاظت می‌کند.

ارزهای پشتیبانی شده توسط کیپ‌کی

کیپ‌کی، ۴۰ دارایی رمزنگاری شده را پشتیبانی می کند و کوین های اصلی به شرح زیر هستند:

اما ترزور و لجر قابلیت پشتیبانی بیش از ۷۰۰ کوین را دارند که در این مورد کیپ کی کمی از آنها عقب مانده است.

بیشتر بخوانید: کیف پول سوگی (Sugi)

چگونه کیپ‌کی را نصب کنیم؟

نصب کیپ‌کی برای بار اول، بسیار شبیه به کیف پولهای سخت افزاری دیگر است. در ابتدا شما باید برنامه KeepKey client را از فروشگاه کروم دانلود کنید، توسط آن به دستگاهتان وصل شوید و سپس مراحلی که روی صفحه نشان داده می‌شود را مرحله به مرحله انجام دهید.  

شما همچنین می‌توانید با استفاده از کیف پولهای نرم افزاری دیگر مانند Electrum و MyCelium از کیپ‌کی استفاده کنید. از زمانی که کیپ‌کی توسط صرافی شیپ‌شیفت تصاحب شد، همزمان قابلیتی برای مبادله ارز به ارز به کیف پول اضافه شد تا کاربران بتوانند به راحتی میان ارزها داد و ستد کنند.

برچسب قیمت کیپ‌کی

وقتی کیپ کی برای اولین بار به بازار آمد قیمتی معادل ۲۳۹ دلار داشت. اما بعد از آن قیمت آن به ۷۹ دلار کاهش پیدا کرد تا مقرون به صرفه باشد.

مقایسه کیپ‌کی با لجر و ترزور

با وجود اینکه طراحی و قیمت کیپ‌کی فوق‌العاده است ولی کوین‌های زیادی را پشتیبانی نمی‌کند و نسبت به ترزور و لجر شهرت و محبوبیت کمتری دارد.

نتیجه

افرادی که در کیپ‌کی کار می‌کنند، طراحی زیبا و کاربر پسندی روی این کیف پول اعمال کرده‌اند. اگر اندازه آن برای شما حائز اهمیتی نیست، این محصول کاملا برای شما مناسب است. کیپ‌کی مطمئنا می تواند با پشتیبانی سکه های بیشتر و حضور شرکت‌های بیشتر در اکوسیستم بیت کوین در آینده‌ای نزدیک از رقبای خود جلو بزند.





:: برچسب‌ها: کیف پول سخت افزاری ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: